Franchisetagaren Javid Mosavi kommer driva verksamheten i Värnamo.

O’Learys öppnar i Värnamo innan sommaren – mitt i centrum!

Efterlängtat eatertainment-konceptet öppnar i Värnamo! Nu är det klart att O’Learys kommer att slå upp portarna i Värnamo innan sommaren. Franchisetagaren Javid Mosavi är mer än redo att ge Värnamo ett nytt vattenhål för sportfans och alla som vill umgås i en social kontext.

Varumärket O’Learys har funnits sedan 1988 och erbjuder idag en helhetsupplevelse inom eatertainment – dvs mat och dryck i kombination med sport, musik och sociala spel och aktiviteter. I Värnamo kommer det vara franchisetagaren Javid Mosavi som kommer driva verksamheten på Storgatsbacken 12.

- Jag ser verkligen fram emot att få komma igång och öppna O’Learys Värnamo! Jag har själv ett stort sportintresse och jag upplever att det idag saknas en mötesplats i Värnamo för dem som vill kolla sport och umgås i stan. Lokalen kommer rymma restaurang tillsammans med klassiska spel som shuffleboard, biljard och dart. Det blir en perfekt kombination av sport, god mat och sociala aktiviteter som jag hoppas kommer bli mycket uppskattat, säger Javid Mosavi på O’Learys Värnamo.

Lokalen i Värnamo ligger mitt i centrum och ägs av Nyfosa, ett fastighetsbolag som tror på att hållbarhet och lönsamhet hänger ihop och att förvalta fastigheter tillsammans med hyresgäst och omgivande samhälle.

- Vi tycker att det är jättebra att få O’Learys till Värnamo, vi tror på konceptet och varumärket. Vi ser även att givet det sportengagemang som finns i Värnamo, inte minst nu med allsvenskan, så tillför det något som inte finns idag, meddelar Jan Hultegård från fastighetsbolaget Nyfosa i Värnamo.

O’Learys har idag fler än 110 restauranger i 14 länder och ägs av Social Eatertainment Group som planerar för dubbelt så många O’Learys runt om i världen under de närmsta åren.

- Vi är glada över att öppna O’Learys i Värnamo tillsammans med Javid och vara med och erbjuda mer eatertainment till Värnamoborna. O’Learys erbjuder både sportintresserade, vänner, kollegor och familjer en plats där de kan njuta av sport, musik och roliga sociala spel och aktiviteter tillsammans, säger Lars Höglin, konceptansvarig på Social Eatertainment Group.

För mer information, kontakta gärna:

Javid Mosavi, O’Learys Värnamo
javidmosavi@hotmail.com

Jan Hultegård, Regionansvarig på Nyfosa i Värnamo.
jan.hultegard@nyfosa.se

O’Learys Värnamo drivs av bolaget LB Skellefteå AB.

O'Learys är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg, Sverige, och drivs av Social Eatertainment Group. Idag har O’Learys fler än 110 enheter över hela världen. O'Learys erbjuder en fullständig eatertainment-upplevelse med en kombination av sport, sociala spel och aktiviteter och amerikanskinspirerad mat i välkomnande miljö. Social Eatertainment Group äger även Harrys och Sing Sing Karaoke och har totalt över 140 enheter över hela världen. För mer information se www.olearystrademark.com eller www.socialeatertainmentgroup.com.

Nyfosa är ett transaktionsintensivt fastighetsbolag som skapar värde genom att bygga hållbara kassaflöden och ständigt utvärdera nya affärsmöjligheter. Med vår opportunistiska strategi investerar de i fastigheter i olika geografier och kategorier. De är idag aktiva på den svenska, finska och norska marknaden med fokus på kommersiella fastigheter i tillväxtkommuner. Per den 31 december 2022 uppgick Nyfosas fastighetsvärde till cirka 40,4 MDSEK. Nyfosas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap sedan 2018.

Emma Hellstadius

Presskontakt Chief Commercial Officer 070-754 70 73

Welcome to O'Learys Group!

O'Learys Group was founded in 2021. Our vision is to be leading in Europe within eatertainment - i.e. food and drinks in combination with social games, activities, events and sports. Today we have O'Learys, Harrys, and Sing Sing Karaoke in our portfolio, 3 billion in chain sales, and over 140 venues worldwide.

O'Learys Group

Ynglingagatan 6