De nya Harryskrögarna Jonny och Nancy Bellander utanför gamla lampaffären i Helsingborg

Ett nytt Harrys lyser upp Helsingborgs nöjesliv till sommaren

Nu står det klart att nöjeskrogen Harrys kommer tillbaka till Helsingborg, redan under sommaren. Harrys kommer husera i nya lokaler vid den gamla lampaffären på Järnvägsgatan och bakom satsningen står de lokala krögarna Nancy och Jonny Bellander.

Nya Harrys kommer utöver vällagad klassisk mat med svenska smaker att erbjuda sina gäster musikunderhållning i alla dess former och krögarna hoppas att Harrys i Helsingborg ska bli en självklar plats för firande och fest. Det blir en 600 kvm stor restaurang med scen för livemusik och en uteservering ut mot Järnvägsgatan. Nancy och Jonny driver redan sedan 15 år tillbaka O’Learys i Helsingborg tillsammans.

- Harrys blir en jätterolig ny möjlighet för oss, vi ser fram emot att tillsammans bygga och driva ytterligare en krog inom eatertainment men med en annan inriktning än det vi är vana vid. Det blir musik, karaoke, mat, fest och glitter på Harrys och så fortsätter vi med alla aktiviteter och sport tillsammans med mat och dryck på O’Learys. Vi ska helt enkelt se till att det aldrig finns en anledning att ha tråkigt i Helsingborg, säger krögaren Nancy Bellander.

Eatertainment betyder helt enkelt mat och dryck i kombination med sociala aktiviteter och evenemang. Harrys finns idag på ett 20-tal orter i Sverige och drivs som franchise. Sedan våren 2021 ägs Harrys av Social Eatertainment Group som även äger O’Learys och Sing Sing Karaoke. VD Kenneth Lorentzen berättar att man planerar för dubbelt så många Harrys runt om i landet.

- Vi ser otroligt mycket fram emot den här Harrysetableringen med Nancy och Jonny i Helsingborg, Vi vill med våra Harrys ge folk en social och rolig kväll tillsammans, och det ser vi såklart en marknad för på många orter runt om i landet, så vi planerar för många fler, säger Kenneth Lorentzen.

För mer information, kontakta gärna:

Lars Höglin, Pressansvarig Harrys

lars.hoglin@socialeatertainmentgroup.com

Nancy Bellander, Krögare Harrys Helsingborg

Harrys startades i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 20-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs av fristående franchisetagare. Moderbolaget Harrys Pubar AB ägs av Social Eatertainment Group som även äger O’Learys och Sing Sing Karaoke. Begreppet Eatertainment betyder helt enkelt mat och dryck i kombination med sociala aktiviteter och evenemang.

Läs mer på harrys.se och socialeatertainmentgroup.com