ölands omtyckta husbilsbroschyr, nu tillgänglig på fem språk!

ölands omtyckta husbilsbroschyr, nu tillgänglig på fem språk!

främjar hållbar turism

Med ett växande intresse från både nationella och internationella husbilsentusiaster, har Ölands Besöksnäring AB utökat sin informativa broschyr till att omfatta fem språk. "Husbil på Öland – din guide till en underbar husbilssemester på solens och vindarnas ö" som berättar vad som är bra att tänka på när man besöker Öland med husbil!

"Att tillgängliggöra vår broschyr på tyska, danska, nederländska, engelska och svenska är en del av vårt åtagande att göra Öland tillgängligt och välkomnande för alla besökare," säger Emilia Tengel, projektledare. "Det är avgörande att vi kan tillhandahålla klar och nyttig information om var besökarna kan hantera avfall, fylla på vatten, samt var det är tillåtet att parkera och övernatta."

Broschyren finns tillgänglig digitalt på alla fem språk, vilket gör det möjligt för besökare att enkelt få tillgång till informationen på sina mobila enheter. För de som föredrar en fysisk kopia, finns broschyren i tryck på svenska, engelska och tyska. Detta säkerställer att både digitala och traditionella läsare kan planera och njuta av sin vistelse på ön.

Broschyren lyfter fram Ölands unika natur och understryker vikten av att skydda detta landskap. Genom att dela kunskap om lokala regler och riktlinjer hjälper vi tillsammans till att bevara den känsliga och unika miljön, vilket bidrar till en hållbar framtid för ön.

-Det kan vara svårt att ha koll på vilka lagar och regler som gäller. För allas trevnad och för att fler ska få möjlighet att njuta och fortsätta uppleva denna ö på ett trivsamt och hållbart sätt har vi valt att samla all information på ett ställe. Broschyren ska göra det lätt för husbilsresenären att göra rätt, säger Emilia Tengel och fortsätter: Alla ska känna sig välkomna och det ska vara enkelt att besöka Öland med sin husbil!