paus under upptakten?

paus under upptakten?

Känner ni, som de flesta, att det är så mycket som händer nu, sådär "fem i fullbokat". Det är kanske då vi behöver en liten paus som bäst. Vi på Ölands besöksnäring vill ju att alla aktörer på Öland ska orka hela året, även sommaren när det fortfarande är som mest att göra. Därför erbjuder vi två tillfällen till gemensam paus och kunskapsinsamling, nu innan midsommar, där det fortfarande finns några få platser kvar.

partner- & företagarlunch den 11 juni

Vi vill tillsammans med våra kommuner bjuda in er den 11 juni, till sista partner- & företagslunchen innan sommaruppehållet!

Vi ses kl 11.30 på Kackelstugan, där vi direkt börjar med mingel och lunch. Därefter får vi lyssna på representanter från våra största konsert-arrangörer på Öland, samt Johan Rustan, vår VD på Ölands Besöksnäring. Under sommarhalvåret har våra besökare möjlighet att gå på fler än 100 konserter. Visst är det häftigt att vår unika plats inte bara är ett dragplåster för besökare utan även för arrangörer. Vad betyder det för våra öländska företag. Kan vi tillsammans lyfta gästupplevelsen och öka lönsamheten. Hur kan vi alla göra för att förstärka försäljningen före, under och efter själva evenemanget.
Sista anmälan är den 5 juni!! Läs mer och anmäl er här redan nu.

följ med på årets bussresa!

I år besöker vi norra och mellersta Öland. Rundturen tillsammans med oss är en möjlighet att lära sig mer om vår egen plats, utbilda sin personal och hitta nya samarbetspartners. Under färden gör vi stopp vid flera besöksmål och fyller såklart på med god mat och fika under dagen. Det är kostnadsfritt för våra partners med två platser per företag. Om du ännu inte är partner, kostar rundturen 375 kr ex moms per plats. Vi har begränsat antal platser så först till kvarn gäller. Läs mer och anmäl er här.

hur blir jag partner?

För er som ännu inte har hunnit fundera på det här med partnerskap, eller har hunnit få ett besök av oss, finns det mer information om partnerskapet här. Har ni frågor, kontakta Nadia, hon besöker er gärna och svarar på era funderingar.

Madelene Hallström

turistbyrå butik & bokning 0485 - 88 802