nyhetsbrev mars

nyhetsbrev mars

partnerskap öland växer

Vi är glada över att Partnerskap Öland växer i stadig takt och kan nu stolt meddela att vi är 129 medlemmar! Syftet med partnerskapet är att samverka för Öland och det är kul att så många företag ser värdet i att vara med. Bredden bland företagen ger oss en ökad kunskap för att fortsätta destinationsutveckla Öland i rätt riktning. Hittills under 2023 välkomnar vi Birgittas Matbod, Epok, Seasalt Kitchen, Capellagården, Dessi Rederie Ressel, Station Linné, Stora Frögården, Hotell Hamnen och Fredriks Bröd & Bakverk – Vi är så glada över att ni vill vara med!

Är ni också intresserade av vad det innebär att vara med i Partnerskap Öland, läs mer här eller kontakta Nadia Byåker.
Här kan ni se vilka som är partners idag

save the date till nästa frukostträff

För en vecka sedan bjöd vi, tillsammans med kommunerna, in till partner- och näringslivsträff på Hotell Borgholm. Det blev en riktigt trevlig och lärorik morgon där Anna Barkevall och Christofer Johansson berättade om arbetet med värdskap i sina respektive företag. Lokalen var full till bredden och vi är så glada att så många kunde närvara!

Save the Date till nästa frukostträff som går av stapeln den 20 april på Borgholm Slott. Mer information och inbjudan kommer inom kort.

deltagare till tv-produktion

TV-produktionsbolaget Baluba mailade oss för att efterlysa deltagare till ett nytt tv-program som ska spelas in i år. Renovation Nation heter programmet och följer personer som har köpt eller planerar att köpa sitt drömboende som de själva ska renovera. Objekt som stora hus, herrgårdar, brandstationer, slott, fabriker m.m. är av intresse, ju mer unikt desto bättre!

Det vore såklart väldigt roligt om de kan följa en renovering just här på vårt vackra och unika Öland!
Vill du tipsa om någon som skulle passa i programmet, maila Babulas researcher Kajsa Mellgren.

tips på workshops

inbjudan till digital träff om o-ringen den 18 april

2024 står Smålandskusten värd för världens största orienteringsäventyr, O-ringen! Evenemanget förväntas locka 20 000 glada orienterare till vår region. Inbjudan riktar sig till er som driver kommersiella boendeanläggningar. På den här digitala träffen få ni veta mer om möjligheten att synas i O-ringens egna bokningskanaler genom deras partner ByNordiq.
Tid: 18 april, kl. 09.30-11.30
Anmälan: Klicka här för anmälan!

inbjudan till digitalt branschråd besöksnäring Kalmar den 20 april

Karios Future håller i en digital workshop kring generation Z och hur vi kan attrahera ungdomar till besöksnäringen. Workshopen vänder sig till arbetsgivare eller er som har en arbetsledande ställning inom besöksnäringen.
Tid: 20 april, kl. 8.15-10.00
Plats: Zoom (länk kommer några dagar innan workshopen)
Anmälan: senast den 10:e april genom att maila till Sofia Toremalm

ö-natur - ändrade datum

Observera att två av Ö-NATURS kommande träffar har fått nya datum:
-Paketering i besöksnäringen-workshop är framflyttad till den 28 mars.
-Match Making-träffen är framflyttat till den 18 april.

Varmt välkomna att delta!
För mer information och anmälan, klicka här!

evenemangskalendern

Så kul att många redan nu har börjat fylla på med sina evenemang inför sommaren i vår populära evenemangskalender! Till er som har evenemang planerade - missa inte att gå in och lägga in dessa i evenemangskalendern för extra synlighet på vår webb.

Anmäl ditt evenemang här!

marknadsför era lediga tjänster på vår jobbsida!

Vi har tagit fram en webbplats där 2023 års arbetstillfällen inom besöksnäringen på Öland samlas, med målet att positionera Öland som en attraktiv plats att arbeta på. Passa på att marknadsföra era lediga tjänster genom att klicka på länken nedan.

Lägg in era lediga tjänster här!

Ölandshälsningar från oss på Ölands Turismorganisation,
Rebecca, Nadia, Marcus, Annie, Felicia, Madelene & Emilia