OKQ8 stärker sin satsning på solenergi

OKQ8 tar nästa steg i sin satsning på förnybar energi genom att integrera sitt varumärke för solenergi, SunDay, under varumärket OKQ8. Syftet med denna förändring är att ytterligare tydliggöra OKQ8:s engagemang i omställningen och att erbjuda kunderna ett mer enhetligt utbud inom hållbar energi. Det nya namnet är OKQ8 Sol och Energiteknik.

-Vår solaffär fortsätter att växa starkt och ett tydligt bevis på detta är de kunder som vi fått förtroendet av, nyvunna projekt från företag som Solarigo, Sydvatten och Sunstreet, visar att vi på OKQ8 är en trygg partner när det gäller omställning och erbjudandet av hållbar energi, säger Helen Axelsson, Director B2B Sales på OKQ8.

Med denna integrering tar OKQ8 ytterligare steg i sin satsning på förnybar energi och kan nu ännu bättre hjälpa sina kunder att reducera sina koldioxidutsläpp. Genom att erbjuda helhetslösningar inom energisektorn stärker OKQ8 sin roll som en ledande partner i att förse kunder med hållbara energilösningar som inte bara möter dagens behov utan också bidrar till en mer hållbar framtid.

-Genom denna förändring hoppas vi bli ännu tydligare i vår roll som partner till våra kunder i deras energibehov. Genom att samla våra tjänster under ett varumärke kan vi bättre stödja våra kunders behov och erbjuda en komplett lösning för deras energikonsumtion, säger Karin Eriksson, vd på OKQ8.

OKQ8 levererar solenergi, laddning och energilagring

OKQ8: affärsområde Sol och Energiteknik tidigare under varumärket Sunday levererar helhetslösningar inom solenergi, laddning och energilagring för företag i hela Norden. Från projektering till nyckelfärdiga lösningar och service, erbjuder nu OKQ8 en omfattande portfölj som stödjer företags omställning till förnybar energi.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Carole Lindmark, Kommunikationschef, OKQ8
Tel: 070-631 42 00, e-post:carole.lindmark@okq8.se