OKQ8 silverbelönta i europeiskt reklampris

OKQ8 vann två silver i den europeiska reklamtävlingen, the Epica awards, inom kategorin ”Bil och Tillbehör” i klassen ”Film”.

Det finns många tävlingar inom reklambranschen. En av de största är Epica awards som hölls för 21:a året i rad och är en inom reklambranschen välrenomerad tävling. Tävlingen uppmärksammar kreativ reklam och delar ut priser för bästa europeiska marknadsföring inom fyra olika klasser i ett antal olika kategorier.

I Epica awards deltog totalt 5642 bidrag från 732 företag och 47 länder.
– Antalet tävlande inom varje kategori och klass är okänt, men i snitt tävlade vi mot 152 andra bidrag i vår kategori, säger Fredrik Wigge, chef för OKQ8s Marknadskommunikation.

Juryn består av hela Europas samlade reklamjournalister från 34 tidningsmagasin i 27 länder, i Sverige representerade av reklambranschens tidning Resumé.

OKQ8 tävlade med två stycken av ”Pappan på macken” filmerna. Den ena där pappan fyller på olja och den andra när han står utanför GDS-hallen och ringer sin kompis Jimmy för hjälp.

– Det är jättekul att filmerna tog pris och det roliga är att vi även ser på våra reklammätningar att filmen har fungerat utmärkt mot vår målgrupp, säger Fredrik Wigge.

För mer information, kontakta:
Fredrik Wigge, chef Marknadskommmunikation, 08-506 801 14, 070-268 00 64
e-post: fredrik.wigge@okq8.se

Mikael Björnér, informationsansvarig, 08-506 801 06, 070-268 01 14
e-post: mikael.bjorner@okq8.se

OKQ8 tror på en hållbar bilism

OKQ8 är Sveriges största bensinbolag med över 800 stationer och ett komplett produkt- och serviceutbud. Företaget har som ambition att vara bäst inom alternativa drivmedel såsom etanol och RME och bygger nu ut biogasnätet.

Butiksortimentet omfattar hyrbilar, reservdelar och hemartiklar. På många stationer finns en gör det själv-hall, bilverkstad och biltvätt samt ett brett sortiment av däck och aluminiumfälgar.