OKQ8 öppnar ny toppmodern station vid Bromma flygplats

OKQ8 slog nyss upp portarna till ett helt nytt stationskoncept vid Bromma flygplats strax norr om Stockholm. Stationen är unik i sitt slag med extra stor laddkapacitet för såväl hyrbilar som för elbilskunder, Stockholms modernaste biltvätt med eget biologiskt reningsverk, och grönytor som bidrar till biologisk mångfald.

-Vi är otroligt stolta över att vi nu äntligen har öppnat vår första station i det nya konceptet, en anläggning för den moderna och medvetna bilföraren. Läget vid Bromma flygplats gör stationen till en viktig knutpunkt för både resande till och från flygplatsen, samt även för alla taxibilar. Men också för de många boende i området, blir vår station ett bra tillskott, inte minst för alla elbilsförare, säger Karin Eriksson, vd på OKQ8.

Stockholms län är det län i Sverige med högst andel elbilar, 4,9 procent och i Stockholms kommun där Bromma Flygplats är belägen ligger siffran på 4,3 procent. Det finns därför en god anledning till att OKQ8:s nya station är utrustad med inte mindre än 20 laddare med en effekt på 22 kWh för distansladdning samt 3 supersnabbladdare med effekt på 150 kWh.

OKQ8 Bromma Flygplats har en modern design, både på insidan och utsidan. Den toppmoderna automatiska tunneltvätten är utrustad med biologiskt reningsverk som renar 100% samt återvinner 95% av tvättvattnet. Automatiska tunneltvätten har en kapacitet att tvätta ca: 120 bilar/ timman vilket gör att väntetiderna blir korta även vid långa köbildningar. Stationen kommer ha ett av marknadens bredaste utbud av mobilitetstjänster. Såväl hyrbilar som bilpooler till företag och privatpersoner. Ett brett utbud av personbilar, lastbilar, minibussar och släp som man som kund kan välja att hyra per timma eller under längre perioder.

-Det var ett par år sedan vi öppnade en helt ny station i Sverige så det känns fantastiskt roligt att få vara med om detta. OKQ8 Bromma Flygplats blir vår modernaste station hittills både på insidan och utsidan och jag hoppas att vi blir ett givet stopp för alla förbipasserande så att de får möjlighet att uppleva vår goda service och breda utbud av allt från mat till torkarblad, säger Peter Jansson, Head of Retail Manned på OKQ8.

Butiken har OKQ8 senaste koncept både gällande inredning och toaletter samt en stor härlig lounge med upp till 50 sittplatser. Kunderna kan njuta av det allra senaste Starbuckskonceptet som inkluderar iskaffe. Utöver det finns ett brett utbud av mat, från nygräddade bullar, smörgåsar och nygräddad pizza samt fräscha sallader och svalkande drycker. Alla OKQ8 stationer inklusive Bromma Flygplats har även ett av marknadens bredaste bilistiska sortiment med allt från motorolja till torkarblad.

*Elfordon.se

Stationen invigs officiellt den 14 juni kl 14:00. Pressinbjudan skickas separat.

Om OKQ8