OKQ8 hjälper dig att sänka elförbrukningen – Spara upp till 3000 kronor

OKQ8 hjälper dig att sänka elförbrukningen – Spara upp till 3000 kronor

OKQ8:s Elpaket som innehåller en elmätare och en guide med de bästa spartipsen, lanseras i dagarna på 450 OKQ8-stationer. OKQ8 räknar med att sälja cirka 10 000 elmätare i ett första skede.

– Vi kan alla bli bättre på att minska vår elförbrukning och klimatpåverkan. Med elmätaren kan du till exempel enkelt mäta hur mycket el dina vitvaror drar. Har du äldre vitvaror kan du spara upp till 1 400 kronor per år på att byta till nya energieffektivare vitvaror. Du kan även mäta hur mycket el din TV drar i stand-by-läge relativt att stänga av den helt, säger Jonas Tjärnhell, privatmarknadschef på OKQ8.

OKQ8 har drygt 30 000 elkunder och fick av Villapanelen, tidningen Vi i Villas stora undersökning, högst betyg bland bensinbolagen inom området ”uppvärmning av hus och hem”.

– Vårt mål är att förenkla för våra elkunder. Nästan hälften av Sveriges elkunder har inte gjort något aktivt val och har automatiskt dyra s.k. tillsvidareavtal på el, vilket OKQ8 aktivt tar avstånd ifrån. I Elpaketet finns en förfrankerad intresseanmälan som enkelt hjälper kunderna att byta bort sina dyra avtal mot bättre avtalsformer, säger Jonas Tjärnhell.

Fakta:
OKQ8 har levererat el i över 10 år och erbjuder ett konkurrenskraftigt pris. OKQ8 bidrar till att förbättra konkurrensen på marknaden. Bolaget är helt oberoende av de dominerande elbolagen Fortum, Eon och Vattenfall.

Läs mer om el på OKQ8: www.okq8.se/privat/hemma/el

För mer information, kontakta:
Jonas Tjärnhell, privatmarknadschef, 08-506 802 97, 070-268 02 33
e-post: jonas.tjarnhell@okq8.se

Mikael Björnér, informationsansvarig, 08-506 801 06, 070-268 01 14
e-post: mikael.bjorner@okq8.se

Om OKQ8
OKQ8 är Sveriges största bensinbolag med över 800 stationer och ett komplett produkt- och serviceutbud. Företaget har som ambition att vara bäst inom alternativa drivmedel såsom etanol och RME och bygger nu ut biogasnätet. Förutom drivmedel är OKQ8 bland annat en leverantör av el. Räkna ut ditt elpris och teckna rörligt elavtal.

Butiksortimentet omfattar biltillbehör, reservdelar och hemartiklar. På många stationer finns en Gör Det Själv-hall, bilverkstad och biltvätt samt ett brett däcksortiment.