OKQ8 förlänger framgångsrikt samarbete med Tanka

OKQ8 förlänger framgångsrikt samarbete med Tanka

OKQ8 och Tanka har ett mångårigt samarbete som varit mycket framgångsrikt genom åren. Nu har företagen valt att förlänga avtalet för att även fortsatt tillsammans hjälpa sina kunder att göra hållbara val. Avtalet innebär bland annat att OKQ8 är exklusiv leverantör av drivmedel till alla Tanka-stationer. Tillsammans har företagen det bredaste nätverket av det förnybara drivmedlet Neste My Förnybar Diesel (HVO100) i Sverige.

-Vi är mycket glada över att ha förlängt vårt avtal med Tanka. Samarbetet sträcker sig långt tillbaka i tiden och har varit mycket framgångsrikt för oss båda. Nu blickar vi framåt och skapar tillsammans de bästa förutsättningarna för våra kunder att ställa om till ett fossilfritt samhälle, säger Karin Hellgren, Kommunikationschef på OKQ8.

Avtalet innebär bland annat att OKQ8 och Tanka fortsätter att hjälpa kunderna att ställa till om till en hållbar framtid genom att ytterligare utöka det redan rikstäckande nätverket av Neste MY Förnybar Diesel (HVO100) på Tankas stationer. I avtalet ingår även samarbete för att ge ömsesidig tillgång till, och fortsätta utbyggnaden av, laddstationer för elbilar i såväl OKQ8:s stationsnät som hos Svensk Volvohandel

-Genom att förlänga vårt avtal med OKQ8 skapar vi bättre förutsättningar för våra kunder att ställa om och det tycker vi är otroligt viktigt, säger Lars Blomgren, VD på Tanka.

OKQ8 och Tanka har tillsammans drygt 900 stationer runt om i Sverige och erbjuder i dag Sveriges bredaste nätverk av Neste MY förnybar diesel (HVO100) totalt 228 stationer.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Karin Hellgren, Kommunikationschef, OKQ8 Scandinavia
Tel: 0730-68 40 04, e-post: karin.hellgren@okq8.se