Andréa Haag ny direktör i OKQ8 Scandinavia

Andréa Haag ny direktör i OKQ8 Scandinavia

Andréa Haag har utsetts till ny direktör för OKQ8 Scandinavias division Sustainability & Communication. OKQ8 Scandinavia omfattar OK-Q8 AB i Sverige och Q8 Danmark A/S. Andréa Haag tillträdde tjänsten den 9 november 2015 och kommer att ansvara för verksamhetens skandinaviska CSR-arbete samt för den interna och externa kommunikationen.

Andréa Haag har arbetat inom OK-Q8 AB i sju år, senast som Head of Engineering & Network i den skandinaviska organisationen och dessförinnan som Hälsa-, miljö-, och säkerhetschef med skandinaviskt ansvar. Hennes bakgrund är som civilingenjör i kemiteknik på KTH och hon har tidigare arbetat bland annat som konsult inom hållbar utveckling och med biståndsfinansierade projekt på Hifab och ERM.

Rollen som direktör för divisionen Sustainability & Communication innebär att vara ytterst ansvarig för arbetet med hållbarhet, såväl miljö som socialt ansvar, och kommunikationsfrågor i hela den skandinaviska organisationen.

- Vi är oerhört glada över att Andréa tar sig an rollen som direktör för Sustainability & Communication. Vi vill möjliggöra rörelse med minimal negativ påverkan på människor och miljö och vi vill vara en önskad granne som bidrar till samhällsutvecklingen. Andréa besitter rätt kompetens för uppdraget och vi är övertygade om att hon är rätt person på rätt plats. Hon känner till vår organisation väl och har en förmåga att se möjligheter och möta utmaningar med stabilitet och drivkraft, säger Steffen Pedersen, vd på OK-Q8 AB och Q8 Danmark A/S.

- Jag ser fram emot att återuppta fokus på hållbarhet och kommunikation med min division och resten av företaget. Tillsammans med resten av samhället måste vi ställa om till en mer hållbar värld och jag känner mig stolt att få arbeta med de här frågorna i ett företag som alltid pressar sig självt till att bli ännu bättre och driva utvecklingen framåt, säger Andréa Haag, direktör för Sustainability & Communication på OK-Q8 AB och Q8 Danmark A/S.

För mer information vänligen kontakta:
Alexandra William-Olsson, kommunikationschef OKQ8, alexandra.william-olsson@okq8.se,

För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.