Egenföretagaren Gino satsade mitt i pandemin - vann jobb för 320.000 på bara fyra månader

Mitt i pandemin tog elinstallationsföretaget Kraft Express AB sats. De ville öka sin omsättning och ta sig an fler uppdrag och valde därför att gå med i Offerta. Efter bara fyra månader hade de tjänat tillbaka sin investering i Offerta - tredubbelt.

Sedan pandemins början i mars 2020 har antalet uppdragsförfrågningar som kommer in på Offerta ökat med 20%, ett tydligt samband med den renoveringstrend som inställda resor och evenemang det senaste året har resulterat i. Att det är till de digitala telefonkatalogerna som privatpersonerna vänder sig inför hemmaprojekt har gett ett starkt avtryck hos Offertas anslutna företagare som blivit allt mer uppbokade.

Kraft Express AB gick med i Offerta i november 2020. De valde ett abonnemangspaket som innebar att de kunde besvara totalt 400 av de uppdragsförfrågningar som kommer in till Offerta. Efter fyra månader hade de besvarat 85 stycken och av dem vann Kraft Express AB 11 jobb till ett totalt värde av över 326.000 kr - därmed hade de tjänat in sin investering tredubbelt. Detta trots att de bara hade besvarat ca 20% av sina köpta uppdragsförfrågningar.

“Jag skulle definitivt säga att den största anledningen till att det gått så bra för oss är vår passion och vårt engagemang som vi lägger på allt arbete vi utför. Vi lägger alltid kunden i fokus och skräddarsyr allt personligt enligt önskemål. Vår personliga företagsrådgivare på Offerta, Amanda Serra, har även varit engagerad i vår verksamhet och gett oss så mycket tips som möjligt för att vi ska lyckas, och det har verkligen fungerat”, säger Gino Hashim, grundare Kraft Express AB.

Idag väljer de allra flesta att leta företag och produkter online, och att läsa omdömen och recensioner väger allt tyngre inför ett kommande köp. Att vara en del av en välkänd marknadsplats där både omdömen, företagsinformation och referenser finns samlat upplevs därför som en trygghet för företag att säkra jobb - speciellt i en osäker tid som den här. Huruvida företagen blir valda av kunderna beror dock på hur väl de använder sig av Offertas olika funktioner och verktyg. De måste själva engagera sig på rätt sätt och se till att de nyttjar marknadsplatsens fulla potential för att med så goda chanser som möjligt vinna de jobb de vill ha. Till hjälp får alla anslutna företag en personlig rådgivare, en Success Manager, som stöttar och hjälper till på vägen. Amanda Serra är Kraft Express ABs företagsrådgivare.

”Anledningen till att Kraft Express lyckats så bra är deras starka driv, kompetenser och förståelse för tjänsten där de arbetar systematiskt med att kontakta och offerera kunder. De har rätt attityd och en fantastiskt positiv energi. De har förstått att syns man inte så finns man inte, och det gör dem”, säger Amanda Serra, företagsrådgivare på Offerta.

Om Kraft Express AB fortsätter i samma takt kommer de ha vunnit 48 uppdrag värda 1,4 miljoner - men bara ha investerat totalt 101.295 kr i Offerta. Det vill säga, ha tjänat in sin investering tiodubbelt. Nu uppmanar de andra företag som vill växa att gå med i Offerta.

“Vi hade varit i kontakt med flera plattformar men kände att förfrågningarna som fanns på Offerta är mer attraktiva för oss. Enkelheten att komma i kontakt med kunder och möjligheten till att få en närmare inblick på deras förfrågan är bra på Offerta. Här får du samtidigt hjälp med att bygga upp din företagsprofil för att maximera dina chanser ytterligare, att gå med ger ditt företag goda möjligheter till mer jobb.”- Gino Hashim, grundare Kraft Express AB.

Offerta är Sveriges största marknadsplats för säljare och köpare av tjänster. Vi förmedlar kontakt mellan tjänsteföretag och personer som behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller i sin bostadsrättsförening. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@offerta.se eller på 010 - 33 020 11. www.offerta.se