Vår tillverkare TC Direct tillverkar temperaturgivare och tillbehör.

SPECIALANPASSAD TEMPERATURGIVARE

TC Direct tillverkar temperaturgivare och tillbehör. Förutom att de har ett stort standardutbud så finns även möjlighet att ta fram andra varianter som tar två till tre veckor beroende på hur avancerad givaren är.

KUNDANPASSADE TEMPERATURGIVARE

Temperaturgivare kan se ut på många olika sätt för att klara och passa in i olika miljöer och temperaturer. Förutom de typer vi lagerför tar vi ofta fram specialanpassade givare för att passa i en maskin.

NÄR MAN TAR FRAM EN GIVARE BEHÖVS BLAND ANNAT:

• Storlek och utförande på givaren (instick, för skruvmontage osv)
  • Temperaturtålighet, både på själva givaren och eventuellt kablage
  • Signaltyp (PT100, NTC, typ av termoelement, 4-20 mA osv)
  • Kabeltyp, kabellängd, skärmad eller inte
  • Andra önskemål eller krav som har betydelse för funktion eller inpassning

Temperaturgivarens olika delar har oftast olika temperaturkrav, som exemplet nedan. För att ta fram en givare är det ibland kritiskt att veta hur hela givaren ska placeras ut, t.ex. på vilka punkter givaren utsätts för hög eller låg temperatur. Kontakta oss gärna så tar vi fram ett förslag på en anpassad givare!