OEM Automatic lanserar lutningsgivare för mobila applikationer

OEM Automatic lanserar lutningsgivare för mobila applikationer

Via Kübler Group presenterar OEM Automatic den senaste innovationen inom precisionsmätning: lutningsgivare i serie IN6X- och IN7X. Dessa högprecisionsgivare är särskilt framtagna för mobila applikationer som skogsmaskiner, arbetsplattformar och dammluckor. Med avancerad teknologi möjliggör de både 2D- och 1D-lutningsmätningar med stor noggrannhet.

Accelerometrisk kompensation

En av de stora nyheterna i IN7X-serien är accelerometrisk kompensation, vilket säkerställer exakta mätningar även under rörelse. Denna funktion gör att störningar från vibrationer elimineras, något som är avgörande i mobila applikationer. Dessutom erbjuder serien enkel installation och programmering, robust konstruktion för extrema miljöer och hög mäthastighet tack vare en inbyggd gyroskopsensor.

Med IN6X- och IN7X-serien stärker Kübler sin position som innovatör inom precisionsmätning ochvi kan förse våra kkunder på den svenska marknaden med verktygen för att uppnå pålitliga resultat, oavsett utmanande förhållanden.

Ännu fler möjligheter att optimera sina applikationer

”Med dessa uppdateringar och förbättringar är vi övertygade om att IN6X/IN7X-serien kommer att bli en värdefull komponent för våra kunder. Vi ser fram emot att introducera dessa lutningsgivare på marknaden och stödja våra kunder i deras strävan efter precision och tillförlitlighet i alla sina projekt.” Fredrik Stjernspetz, Produktansvarig, Sensor & Maskinsäkerhet.

Fredrik Stjernspetz, Produktansvarig, Sensor & Maskinsäkerhet