TH3 | Kabelkedja | igus | OEM Automatic

Ny hygienisk kabelkedja för livsmedelsindustrin

Via vår tillverkare Igus presenterar vi stolt TH3, den första Hygieniska Design e-kedjan®, utformad för att möta de högsta standarderna inom hygien och rengöring i livsmedelsindustrin. Denna banbrytande kabelkedja sätter en ny standard för renlighet och effektivitet i hanteringen av kablar och slangar i miljöer med stränga hygienkrav.

Betydande teknologiskt framsteg

TH3-kedjan representerar ett stort teknologiskt genombrott inom energikedjor. Den är designad enligt de strängaste hygienriktlinjerna och har blivit godkänd av den amerikanska livsmedels- och läkemedelsmyndigheten (FDA). Med sin bultfria, avrundade utformning förhindrar kedjan bakterietillväxt och ansamling av smuts, vilket är avgörande för att upprätthålla en steril arbetsmiljö. Detta gör det enklare att bevara hygienen inom livsmedelsproduktionen.

Blå plast för optisk upptäckbarhet

Tillverkad i blå plast, som ofta används för komponenter inom livsmedelsproduktion, följer TH3-kedjan konceptet om optisk upptäckbarhet. Detta är en viktig egenskap inom livsmedelsindustrin då det säkerställer att eventuella främmande föremål eller partiklar enkelt kan identifieras och avlägsnas, vilket förebygger kontaminering.

Robust och kemikalieresistent

Förutom sin hygieniska design är TH3-kedjan också ytterst robust och motståndskraftig mot aggressiva rengöringsmedel och kemikalier. Den klarar extrema temperaturer från -40 till +70 °C, vilket gör den idealisk för en mängd applikationer inom förpackningsindustrin, livsmedels- och dryckesindustrin samt fyllningsmaskiner.