INTRESSERAD AV EN DATOR MED LÅG STRÖMFÖRBRUKNING?

INTRESSERAD AV EN DATOR MED LÅG STRÖMFÖRBRUKNING?

Den låga strömförbrukningen gör NRU-52S idealisk för applikationer med begränsad tillgång till ström, till exempel i en robot eller i ett fordon. Med Neousys termiska design av industriell kvalitet är datorn också idealisk för AI-installationer som kräver fläktlösa och väderoberoende datorer – tex vid vägkanten, byggarbetsplatsen, i jordbruket eller i en dammig fabrik.

PRODUKTBESKRIVNING

NRU-52S är en robust fläktlös AI-dator som kan arbeta inom ett brett temperaturspann och dessutom levererar 21 TOPS för AI-baserade videoanalysapplikationer som kräver H.264/H.265-videoavkodning och realtidsinferens. Den drivs av ett modulbaserat NVIDIA® Jetson Xavier™ NX-system (SOM), vilken består av en 6-kärnig ARM-processor och NVIDIA® Volta GPU med 384 CUDA-kärnor, 48 Tensor-kärnor och 2 NVDLA (NVIDIA® djupinlärningsaccelerator).

Genom att dra nytta av strömeffektiviteten hos NVIDIA® Jetson Xavier™ NX, som bara förbrukar 15W, kan NRU-52S avkoda upp till 32 strömmar av 1080p-video vid 30 FPS, och även erbjuda 21 TOPS prestanda.

• CPU/GPU: NVIDIA Jetson Xavier NX (Volta GPU & Carmel CPU)
  • Lagring: 1x M.2 NVMe & 32GB eMMC
  • RAM: 8 GB LPDDR4x