MotionCam med IP65, PoE och färg

En game changer inom 3D!

PHOTONEO MOTIONCAM-3D COLOR

Photoneo MotionCam-3D är en 3D-kamera med hög upplösning och hög noggrannhet för dynamiska scener. Skannern ger dig exakta punktmoln i hög detaljnivå utan att kompromissa med kvaliteten eller störas av vibrationer, omgivande ljus eller rörelseoskärpa. Detta gör MotionCam-3D till den perfekta 3D-skannern för att hantera objekt i rörelse. Med tillägget Color får du dessutom tillgång till färginformation i bilden.

MOTIONCAM-3D - NU I FÄRG

Med denna kamera kan du få färgglada 3D-punktmoln och 3D-modeller av bokstavligen vilket objekt som helst i realtid – oavsett om det är stora behållare, små komponenter eller personer i rörelse. Tack vare programvaran PhoXi 3D Instant Meshing kan du skanna ett objekt från flera perspektiv och få dess kompletta 3D-modell även om objektet rör sig framför kameran.

KRAFTEN I PARALLELLT STRUKTURERAT LJUS

Möjligheten att tillhandahålla högkvalitativa ögonblicksbilder av 3D-data i realtid öppnar nya möjligheter för industriell automation. Roboten behöver inte stanna till för att inhämta data och kan hantera föremål som rör sig slumpmässigt.

PERFEKT 3D-VISION

Med kameran från Photoneo får du den perfekta mixen av:

- 3D-data av hög kvalitet

- Förmåga att arbeta även i dynamiska miljöer

- Färginformation

Att hitta produkter med någon av ovanstående funktioner har gått att göra tidigare - men att hitta dem i en och samma enhet är en game changer!