ANVÄNDARVÄNLIG OCH PLATSBESPARANDE PLINT FRÅN TE

ANVÄNDARVÄNLIG OCH PLATSBESPARANDE PLINT FRÅN TE

TE (Entrelec) lanserar nu nya användarvänliga och platsbesparande kraftplint och Push-in fördelningsplint, perfekt för dig som har platsbrist i din applikation och vill hitta en ekonomisk lösning som är hållbar i längden.

COMPACT POWER BLOCK

Compact Power Block är TE:s nya kraftplint för aluminium/kopparkabel och kommer i en kompakt och fingersäker design med optimerad aluminiumkropp för att spara vikt och utrymme. Kraftplintarna kommer i storlekarna 50 mm², 95 mm²,185 mm² och 300 mm² med inbyggd spänningstestpunkt från 95 mm² och uppåt och strömvärde på 150 - 520 A. Kraftplinten monteras enkelt på DIN-skena eller med skruv och skyddsklass IP20 kan uppnås genom skydd som finns att köpa som tillbehör.

VANLIGA ANVÄNDNINGSOMRÅDEN FÖR KRAFTPLINT

Compact Power Block lämpar sig i de allra flesta miljöer och applikationer med allt från maskinteknik och industriell utrustning till solenergi, ställverk eller automation till vindkraftverk.

KRAFTFÖRDELNINGSPLINT MED SNABB ANSLUTNINGSTEKNIK

TE:s nya kraftfördelnings DBLK är en kompakt, isolerad och vibrationssäker kraftfördelningsplint med IP20-klassning. DBLK kommer med PI-Spring (Push-in & Spring) som gör att du får du en snabb och enkel anslutning med en besparing på upp till 50 % i installationstid jämfört med traditionell skruvteknik.

FEM SNABBA FAKTA OM DBLK

1. FINNS MED 7, 15 ELLER 16 ANSLUTNINGAR
2.76 A ELLER 125 A
3. 1000 VAC - 1500 VDC
4. MÄRKKIT MEDFÖLJER MED VARJE PLINT (L1, L2, L3, N, PE, +, -)
5. INBYGGD SPÄNNINGSTESTPUNKT

LETAR DU ÄVEN EFTER ETT PLATSBESPARANDE DISTRIBUTIONSBLOCK?

Kolla in våra DBL-block för distribuering av grövre inkommande ledare till ett
flertal utgående ledare.

- Från 80 A till 550 A
- Kan snäppas ihop för en eller flerpolig användning