3D-KAMERORNAS MULTITALANG

3D-KAMERORNAS MULTITALANG

Vi på OEM Automatic erbjuder en bred portfölj av 3D-kameror med olika tekniker som passar i olika applikationer. I 3D-kameran Ruby från Nerian Vision kombineras de bästa egenskaperna från stereo vision och structured light – stereo vision djupdata med färg och IR-projektor. Detta gör Ruby till en av de mest flexibla 3D-visionlösningarna på marknaden.

Structured light, Time of Flight, lasertriangulering och stereo vision är bara några av de olika tillgängliga 3D-sensorteknologierna som finns. Stereo vision är den teknik som ofta föredras när mätningar ska göras i dagsljus och/eller över långa mätavstånd, men kan ha svårt med ytor som saknar textur.

Den nya Ruby 3D stereo vision-kameran från Nerian Vision Technologies kombinerar de bästa egenskaperna hos stereo vision och structured light. 3D-kameran har tre bildsensorer: två monokroma sensorer för 3D-data samt en extra färgkamera. Dessutom har en infraröd projektor integrerats, vilket förbättrar 3D-datan men är samtidigt osynlig för färgsensorn.

Detta gör Ruby till en av de mest flexibla 3D-visionlösningarna till ett mycket överkomligt pris!

• 1,5 MP färgkamera
  • Integrerad laserprojektor för utmanande ytor
  • 1,5 MP monokroma kameror för snabb 3D-data
  • Integrerad tröghetssensor (IMU)

TYPISKA ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

MOBIL ROBOTIK

Fasta 3D-hinder och vägdetektering är viktiga för en smidig rörelse av mobila robotapplikationer inom t.ex. logistik. Ruby tillhandahåller tillförlitlig 3D-djupdata för att styra autonoma fordon eller robotar.

ROBOTIK I JORDBRUK

Tillförlitlig detektering av 3D-data och inhämtning av färginformation är avgörande för att kontrollera markens tillstånd eller status för grödorna.

BYGGAUTOMATION

Tack vare tröghetssensorn och robusthet mot mörka såväl som starka ljusförhållanden är Ruby en perfekt del i din applikation inom området byggarbetsplats 4.0 - navigering, kartläggning, hinderdetektering.

UTOMHUS

Stereo vision är robust mot dagsljus när den körs i passivt läge. Därför kan Ruby användas utomhus, även i starkt solljus.