VI HJÄLPER DIG MED DINA SÄKERHETSLÖSNINGAR

VI HJÄLPER DIG MED DINA SÄKERHETSLÖSNINGAR

Hos oss kan du som kund få hjälp med dina säkerhetslösningar. Vi är väl insatta i maskindirektivets krav på säkra stoppkretsar. Som stöd har vi tillgång till flera harmoniserade standarder och vi är medlem i SIS säkerhetskommite TK 282 där standarder för maskinsäkerhet tas fram och förnyas. På så sätt håller vi oss alltid uppdaterade på de senaste kraven som ställs på skyddsfunktioner.Vi har också samarbetspartners som kan ta hand om hela förloppet, allt från riskbedömning, installation till CE-märkning.

SAFETY SIMPLIFIER

Våra säkerhetslösningar utgår ofta från ett säkerhets-PLC som Safety Simplifier. Safety Simplifier är både ett säkerhets-PLC och en enhet för tryckknappar, som nödstopp, reset, start och stopp. Safety Simplifier har 14 I/O som helt kan konfigureras som in- eller utgångar, säkra eller icke säkra.

SKRÄDDARSYTT FÖR ATT PASSA DIN APPLIKATION

Safety Simplifier kan skräddarsys för varje unik applikation och kan erbjudas färdigkopplad med M12-anslutningar för Plug & Play. Till exempel om ett ljusskydd och förreglingsbrytare ska anslutas kan Safety Simplifier levereras färdigkopplad så du som kund bara ansluter säkerhetskomponenterna med jumperkablar. Detta är tidsbesparande och dessutom minimeras risken för felkoppling.

PROGRAMMERING

Enheterna programmeras i den fria mjukvaran Simplifier Manager som är en användarvänlig mjukvara med funktionsblock och Drag & Drop-funktion. Programmeringen är väldigt flexibel och har i stort sett inga begränsningar.

VÄNTA, VI HAR MER

Vi har även ett koncept som lämpar sig riktigt bra för den mindre maskinen. Föredrar du IO-link? Då är detta säkerhetslösningen för dig. Anslut kontrollenheten och kommunicera enkelt med dina sammankopplade säkerhetskomponenter. Detta innebär snabbare installationstid och bättre översyn vid serviceintervall. Behöver du få ut information och diagnostik? Inga problem, detta sker i realtid.