Starmotion piggingsystem - få tillbaka din investering på mindre än ett år!

DEFINOX PIGGINGSYSTEM - EN EKOLOGISK OCH EKONOMISK LÖSNING

Starmotion piggingsystem - få tillbaka din investering på mindre än ett år!

Med hjälp av Pigging Starmotion-ventiler och system kan processtekniken automatiseras och dokumenteras vilket sparar både tid och pengar.

Piggingsystemet som utvecklats av DEFINOX är modulärt och enkelt att anpassa till olika typer av processer tack vare flera konfigurationsalternativ. On-line pigging gör din process betydligt mer effektiv. Det ger en ekologisk och ekonomisk lösning på problemet med avfallshantering och produktutvinning och är lämplig för de flesta flytande och pastaformiga produkter i DIN, SMS eller US-linjer. DEFINOX pigginglösningar bidrar till att minska rengöring och bearbetningskostnader, vilket ger verklig driftflexibilitet genom att korta ner rengöringstiden och driftstoppen mellan processer.

PIGGING VAD ÄR DET?

- Vad ska det göra för nytta? Företag inom livsmedels-, kemi-, läkemedels- och kosmetikaindustrin kräver lämplig processteknik som kan automatiseras och dokumenteras, vilket sparar kostnader, energi och tid, samtidigt som det ger en hög produktsäkerhet och främjar processflexibilitet. Systemet minimerar slöseri med råvaror, minskar förbrukningen av energi, vatten och rengöringsmedel. Beprövade lösningar är mer eftertraktade än någonsin. Tid är pengar - Produktförlust är pengar.

Se filmen för att förstå hur detta kan hjälpa industrin att bli mer effektiv och spara både material och pengar.

DEFINOX® PIGGINGSTATIONER:

• Framtagna i enlighet med hygieniska riktlinjer för processteknikens höga standard och utifrån samma designprincip som Definox övriga ventiler.
  • Ventiler som primärt används som start- och returstationer för ’piggen’, särskilt lämpade för CIP-rengöring, snabb installation i befintliga rör och enkelt underhåll.

DEFINOX® PIGGINGSYSTEM:

• Optimal tillämpning för processer med hög viskositet, snabbhärdande media, t.ex. yoghurt, dressing, ost, choklad, tandkräm, kosmetika, djurmat, färg etc.
  • En helintegrerad lösning uppnås genom att lägga till Definox® piggbara ventiler, ytterligare riskkällor till korskontaminering mellan olika produkter elimineras. Andra fördelar är små installationsmått, enkelt underhåll och snabb montering.

TEKNISKA FÖRDELAR:

• CIP/SIP-design med EHEDG, 3A och FDA-godkännande (Hygienisk Design)
  • Enkel att underhålla, montera och demontera
  • Inga döda fickor eller vinklar
  • Inga produktrester eller partiklar kvar efter rengöring
  • Ingen tryckförlust
  • Integrerad automatisk rengöring av pigg/avskrapare
  • Minimerar slöseri med råvaror och återvinner produkt upp till 95%
  • Minimum av komponenter och slitagedelar
  • Minskar förbrukningen av energi, vatten och rengöringsmedel
  • Möjlighet att integrera i befintligt rörsystem
  • Produktionen är strömlinjeformad eftersom systemet är en integrerad del av röret