SPARA TID | MED SIT-LOCK MONOLOCK 30

SPARA TID | MED SIT-LOCK MONOLOCK 30

En cylindrisk ring med borrat hål som monteras med endast 1 skruv. Sit-Lock Monolock 30 är en ny och unik lösning för att förenkla vardagen.

Fördelarna med Sit-Lock Monolock 30 är många, bland annat snabbare bearbetning, enkel installation, och det kompakta utförandet. Monolock används med fördel till olika typer av remhjul och kedjehjul. Den stora skillnaden mot ett vanligt axelhål är att Monolock fördelar axialkraften över hela kontaktytan. Den snälla toleransen h8/H8 samt faktumet att det endast finns en enda skruv möjliggör en väldigt snabb montering.

YTTERLIGARE FAKTA:

• Klarar temperatur mellan -20°C till +200°C
  • Passar axlar mellan 18 mm – 40 mm
  • Överför krafter upp till 240Nm

Du köper Monolock 30 enkelt direkt i vår E-handel.