Tre olika typer av batteripack

Vi erbjuder kundanpassade batteripack

När en vanlig cell inte kan leverera den strömförsörjning som krävs erbjuder vi kundanpassade batteripack. Genom att serie- eller parallellkoppla flera olika batterier kan vi ta fram en lösning som passar för just ditt behov.

För att batteripacket ska vara optimerat för applikationen är formfaktorn avgörande. Med rätt formering, kombinerat med anpassade kablar och kontakter kan vi skräddarsy batteripacket efter din applikation. Genom att montera en ”fuel gauge” får du dessutom kontroll på batterinivån. För att ditt batteripack ska kunna fraktas ställs krav på UN 38.3 certifiering, vi hjälper dig med rätt certifiering.

Är du i behov av prover till ditt nya projekt? Då kan vi svetsa samman dessa på plats i Sverige för snabba leveranser. Vi anpassar batteripacket efter den strömförsörjning som krävs och ser även till att dess sammansättning är optimerad för din applikation.

Kontakta oss så hjälper vi dig med ditt batteriprojekt!

oemelectronics.se hittar du mer information om batteripack och resten av det stora sortiment vi erbjuder.