Vi på OEM Electronics kan tillsammans med vår leverantör Tecate ta fram färdiga moduler som är helt skräddarsydda efter kundens applikation.

UPS-lösning för fordon

Problem:
OEM Electronics kund behövde en UPS (uninterruptible power supply) för att spänningsätta en styrdator i händelse av spänningsbortfall. Slutprodukten behöver ha lång livslängd och UPS:n måste fungera i varma och kalla miljöer under slutproduktens hela tekniska livslängd.

Vanligtvis används ett batteri i denna applikation, men batterier saknar livslängden och har dessutom problem med höga och låga temperaturer. Det är även problematiskt att skicka och lagra batterier.

En superkondensator har inga problem med låga omgivningstemperaturer. Höga kan vara ett problem i samband med hög urladdningstakt. Kondensatorn är även helt okänslig mot låga laddtillstånd och kan därav lagras, transporteras och vara ”passivt” monterad långa tider utan problem. Dessa egenskaper är till fördel när komponenten ska fungera i denna applikation (UPS).

Dess storlek är en stor fördel och kan monters hur som helst.

Tecate kan tillsammans med oss ta fram färdiga moduler som är skräddarsydda till just er applikation. Mekanisk och elektrisk data samt periferikomponenter som kontakter och kablage görs enligt kundens önskemål.

oemelectronics.se hittar du mer information om kondensatorer och resten av det stora sortiment vi erbjuder.