Upptäck fördelarna med gjutna kablage

Upptäck fördelarna med gjutna kablage

Vi hjälper vi dig att ta fram gjutna kablage till en mängd olika applikationer.

Ett gjutet kablage kommer med hög funktionalitet och en rad fördelar. Det ger ett ökat skydd mot fukt, damm och vatten, vilket gör att kablaget klarar av att utsättas för tuffa miljöer. Övergjutna detaljer, som till exempel kontaktdon och dragavlastare, klarar även vibrationer, slag och böjningar av kabeln på ett effektivt sätt. Inte minst får övergången mellan kabel och kontaktdon, som ofta utsätts för mycket mekaniskt slitage, ett bättre skydd med en övergjuten dragavlastning än med en vanlig bakkåpa.

Med övergjutningar får du också möjligheten att anpassa designen så att den passar just din applikation, dels rent funktionsmässigt men även utseendemässigt i form av färgval eller genom att inkludera en egen logotyp i gjutningen.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig med din kablagelösning!

oemelectronics.se hittar du mer information om kablage & sladdställ och resten av det stora sortiment vi erbjuder.