Strömställare som känns som en touch-knapp

Strömställarna som känns som en touch-knapp

Behöver du en strömställare som är idealisk att montera i utomhusapplikationer eller i offentliga miljöer? OEM Electronics leverantör Onpow har tagit fram strömställare som är byggda för att klara fukt, smuts och stå emot yttre påverkan.

En typ av deras strömställare för utomhusapplikationer är micro travel-strömställare, där aktiveringsfunktionen endast rör sig 0,5 mm när du trycker på den. Det ger en känsla av att trycka på en touchknapp, snarare än en traditionell brytare. Nu finns det dessutom en ihållande funktion på micro travel-strömställare, så kallat latching, vilket inte funnits tidigare.

Egenskaper:

• 16-22 mm panelmontage
  • Låga inbyggnadsmått, då en 19 mm brytare endast bygger 15,5 mm in i applikationen
  • Ringbelysning och kablage som standard

För att få en smidig montering och spara tid i din produktion kan vi leverera strömställarna med kontaktdon, helt enligt dina önskemål.