Ingjutning och skyddslack

Skydda ditt kretskort - ingjutning och skyddslack

EV-branschen är i en expansiv fas och växer hela tiden i takt med att elbilsmarknaden utökas. Elbilarna blir fler och för att allting ska fungera bra behövs både laddare på fler ställen och även fler snabbladdande laddstationer.

Laddstationerna sitter dessutom ofta utomhus i utsatta miljöer samt förväntas hålla under lång tid. OEM Electronics leverantör Henkel har många material för EV-applikationer som ni kan se i filmen nedan, bland annat Henkels kretskortslack samt ingjutingsmaterial.

Att möta marknadens behov av snabb laddning på ett säkert och hållbart sätt är den utmaning som våra produkter hjälper utvecklare att uppnå. Vi har termiskt ledande material som effektivt fördelar värme från EV –laddningssystem med hög spänning och hög kraftdensitet (high power density EV charging systems) medan packningar, ingjutningar och kretskortslack säkrar elektronikens funktion även i hårda, oförutsägbara utomhusmiljöer. I sortimentet har vi också gänglåsning, ytmonteringslim och stödlim.

Våra ingjutningsmaterial är stabila över stora temperaturspann och skyddar elektroniken mot den utsatta miljö de sitter i. Henkel och Wacker erbjuder material med snabb härdning, enkel dispensering och som skyddar applikationen under lång tid mot tex fukt, stötar och slitage.

oemelectronics.se hittar du mer information om ingjutningar och skyddslack och resten av det stora sortiment vi erbjuder.