OEM Electronics hjälper dig med certifikat och dokumentation

OEM Electronics hjälper dig med certifikat och dokumentation

Många av OEM Electronics kunder har höga krav på spårbarhet och tillförlitlighet och behöver kvalitetssäkra sina processer och produkter. Vi kan erbjuda flera olika typer av certifikat och dokumentation.

Genom att dokumentera och certifiera varje steg i leveranskedjan, från produktion till distribution, kan man säkerställa att alla involverade parter följer hållbarhetsstandarder och sociala ansvarsprinciper. Detta är särskilt relevant inom industrier där det finns särskilda krav på säkerhet, arbetsförhållanden och miljöpåverkan – t.ex. elektronikindustrin.

Certifikat fungerar som ett bevis på att en vara eller tjänst har levererats enligt överenskomna standarder och krav.

OEM Electronics är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 för att säkerställa våra processer och kan hjälpa er att ta fram beställningar och dokumentation enligt era krav.

EXEMPEL PÅ CERTIFIKAT SOM OEM ELECTRONICS KAN TILLHANDAHÅLLA:

• COC (Certificate of Conformance)
    Vi har möjlighet att både tillhandahålla er vårt eget COC samt våra leverantörers COC. I de fall, vid tex konverterade detaljer hos våra underleverantörer, kan vi leverera sammankopplade COC:er för hela processen som ger er full spårbarhet hela vägen.
  • FAI (First Article Inspection)
    Behövs extra dokumentation vid första leverans eller förserier kan vi tillhandahålla detta enligt era önskemål, t.ex. mätprotkoll och utfallsprover.
  • COA (Certificate of Analysis)
    Utfärdas av leverantören och är unikt för varje batch.

oemelectronics.se hittar du mer information om resten av det stora sortiment vi erbjuder.