En värmare från DBK

Nya ultrakompakta värmare från DBK

Vår leverantör DBK lanserar en ny serie ultrakompakta fläktvärmare, som är utmärkta för uppvärmning i kalla miljöer där kondens och frostbildning kan vara en utmaning att hantera.

Med DBKs nya Typhoon EC60 och Typhoon EC80 finns nu möjlighet att få ut samma höga effekt, men utan att det sker på bekostnad av hur mycket plats den tar upp av din applikation.

Värmarna är utrustade med EC-fläktar för högre luftflöde och lägre energiförbrukning, samtidigt som de har en vibrationsbeständig och lättviktig design. De är enkla att montera antingen med skruv eller direkt på DIN-skena och installationen sker smidigt med hjälp av push-in-plint. Ingen skruvmejsel behövs.

Värmarna har designats för effektiv och kostnadsbesparande produktion och med så liten miljöpåverkan som möjligt i åtanke.

oemelectronics.se hittar du mer information om värmare och resten av det stora sortiment vi erbjuder.