Två sensorbrytare från Onpow

Nya sensorbrytare med kort inbyggnadsmått

Vår leverantör Onpow har adderat två nya sensorbrytare till sitt sortiment. De nya varianterna har ett mycket kort inbyggnadsmått på cirka 13,2 mm, vilket gör dem kompatibla med en stor mängd applikationer.

Brytarna är utrustade med sensorer som känner av föremål och öppnar sina kretsar om något förs framför dem. De fungerar med alla typer av material och är inte begränsade till att enbart känna av metalliska föremål. Sensorerna känner av föremål som befinner sig mellan 1-8 cm från brytaren, ett avstånd som kan justeras utifrån applikationens behov.

Brytaren kommer som standard i två olika utförande, Normally open latching eller Normally open momentan. Kroppen på brytaren går att få i rostfritt stål eller i PC (Polycarbonat).

oemelectronics.se hittar du mer information om brytareoch resten av det stora sortiment vi erbjuder.