Fläktmodellen 9HVA0612P1J001

Ny fläkt med kraftfull luftforcering

För att möta behovet av fläktar som bidrar med en kraftfull luftforcecring har vår leverantör Sanyo Denki utvecklat modellen 9HVA0612P1J001. Fläkten passar väldigt bra i applikationer med hög densitet av komponenter och storleken (60x60x38 mm) gör att den även passar för exempelvis 2U servers.

Tack vare en effektivare motor och smartare design kan den nya fläkten leverera ett statiskt tryck på upp till 2000 Pa, samt ett luftflöde på 84,3 CFM (2,39 m3/min). Jämfört med den liknande modellen 9HV0612P1J001 är det en förbättring på 14%, respektive 27% samtidigt som effekten (ca33W) och ljudnivån (68dB) förblir samma.

Fördelar med 9HVA0612P1J001:

• Reducerad tidsåtgång för att nå önskad arbetstemperatur.
  • Möjliggör fler kraftfulla komponenter på mindre yta genom tätare placering, utan att påverka arbetstemperaturen eller storleken på applikationen till det sämre.
  • Minskad energiförbrukning.

För att optimera kylförmåga och energiförbrukning kan hastigheten på fläkten styras med en PWM-kontroll.

oemelectronics.se hittar du mer information om fläktar och resten av det stora sortiment vi erbjuder.