Effektiv termisk avledare för små ytor

Effektiv termisk avledare för små ytor

Vår kund LVI (Low Vision International) var långt framme i utvecklingsprocessen av ett av sina synhjälpmedel när man gjorde en trist upptäckt. Kameran inuti den aktuella produkten gick sönder på grund av att temperaturen var för hög. ”Gör om, gör rätt” designmässigt var aldrig ett alternativ, istället behövde man hitta en lösning som kunde fungera tillsammans med redan befintlig mekanik. Den lösningen stavades OEM Electronics.

På oemelectronics.se kan du läsa hela berättelsen om hur vi med hjälp av vår leverantör Bergquist och deras produkt Gap-pad hittade en lösning på kundens överhettningsproblem. Här hittar du även mer information om Bergquists olika termiska material, och såklart mycket, mycket mer.

Välkommen in!