Displayglas med antibakteriell beläggning

Vill du bli av med 99% av bakterierna på ditt displayglas? Då har vi en lösning från vår leverantör Evervision - ett antibakteriellt täckglas.

Ett antibakteriellt täckglas är framför allt lämpligt för applikationer och miljöer med hög hygienisk standard, som exempelvis medicintekniska produkter, laboratiorieutrustning och försäljningsställen. Ett tillägg av ett nanosilvermaterial på glasytan hjälper till att bryta upp bakteriecellväggen under glasbeläggningsprocessen. Det gör att 99% av bakterierna på glaset dör, svampar och deras sporer förstörs och deras spridning förhindras.

Det antibakteriella täckglaset är lätt att rengöra och att underhålla. Effekten av beläggningen klarar konventionella rengörings- och desinfektionsmedel och garanterar användning i 10 år.

Täckglasen finns i storlekar från 3,5" till 17" och med en tjocklek av 0,55 mm till 4 mm. Täckglaset har en resistent ythårdhet på 8H.

oemelectronics.se hittar du mer information om våra displayer och resten av det stora sortiment vi erbjuder.

www.oemelectronics.se | 075 - 242 45 00 | info@oemelectronics.se