Nyheter för bevarad harmoni, glädje och god sömnkvalitet

Nyheter för bevarad harmoni, glädje och god sömnkvalitet

41 procent av svenskarna uppger att de någon gång har haft besvär av stress, nedstämdhet, ångest eller sömnsvårigheter.* Något som kvinnor och unga uppger att de upplever oftare än andra. Att må bra och sova gott är viktigt för ett hållbart liv. Därför presenterar nu varumärket GLYC två nyheter till sitt sortiment – kosttillskotten GLYC Positive Mood och GLYC Positive Sleep.

GLYC, varumärket som hämtar sin kraft från naturen, presenterar två nya tillskott till sitt sortiment - GLYC Positive Mood och GLYC Positive Sleep. Kosttillskotten, som är skapade med bas i det exklusiva och patenterade saffransextraktet Saffr'Active, utgör den perfekta nyckeln till att främja en positiv sinnesstämning och god sömnkvalitet på ett sätt som kommer att förbättra ditt välmående och din livskvalitet.

GLYC Positive Mood är speciellt framtaget för en balanserad och positiv vardag. Baserad på saffran och schisandra som bidrar till avslappning och förmågan att anpassa sig till stress. En tablett om dagen räcker.

GLYC Positive Sleep skapar förutsättningar för en avslappnad, vilsam och god natts sömn. I GLYC Positive Sleep finner du saffran och naturens aktiva substanser för en avslappnad, vilsam och hälsosam sömn. En tablett 1-2 timmar innan sänggående räcker.

GLYC Positive Mood och GLYC Positive Sleep finns nu att köpa på glyc.se och kommer snart att finnas tillgängliga på apotek, i hälsofackhandel och hos återförsäljare online. För mer information om GLYC och GLYC:s breda utbud av produkter, vänligen besök glyc.se.

Om GLYC

Varumärket GLYC inspireras av den rena kraften hos naturen. Genom effektiva och noga utvalda ämnen skapar vi förutsättningar för ett aktivt och hållbart liv. Alla produkter i GLYC-serien är specifikt utvecklad för dina olika behov, självklart med premiumkvalité och med en unik kombination av ingredienser, som är ett fint komplement till den dagliga kosthållningen.

*Källa: Folkhälsomyndigheterna / Statistik om psykisk hälsa i Sverige