Säljstart av Brf Flygledarkullen i Rikstens Friluftsstad

Säljstart av Brf Flygledarkullen i Rikstens Friluftsstad

Myresjöhus uppför nu ett nytt bostadskvarter i Rikstens Friluftsstad. Nu säljstartas 12 st välplanerade och yteffektiva bostadsrätts-lägenheter med tre rum och kök. Rikstens Friluftsstad är placerat på en gammal militärflygplats, på detta projekts speciella plats med ett tydligt symbolvärde för Riksten stod en gång i tiden flygplatsens flygledar-torn, vilket har gett projektet dess namn. Inflyttning i lägenheterna sker preliminärt vintern 2017/2018.

Husen har två våningsplan med två lägenheter på markplan och två på övervåningen. Mellan husen kommer gemensam yta at finnas med en liten lekplats mellan hus två och tre, där de boende kan koppla av och umgås med vänner och grannar. Lägenheterna är mycket välplanerade och yteffektiva, de rymmer hela tre rum och kök på de dryga 53 kvadratmetrarna. Lägenheterna har öppen planlösning med en öppen social yta vid kök och vardagsrum.

I ett senare skede kommer vi att uppföra Flygledarkullen etapp 2, bestående av parhus och villor, som kommer att ingå i en egen bostadsrättsförening.

För bilder och mer information om projektet, klicka här.

Projektutvecklare Lisa Hunter, tel 070-600 21 69

Myresjöhus ingår i OBOS Sverige AB, Sveriges ledande huskoncern, som ägs av norska OBOS. I koncernen ingår dotterbolagen Myresjöhus AB, SmålandsVillan AB och Myresjö Mark AB. Årsomsättningen är cirka 2 miljarder kronor och antalet anställda cirka 900. Exportverksamheten omfattar huvudsakligen de nordiska länderna. Sedan starten 1927 har vi levererat över 100 000 hus. Huvudkontoret är beläget i Myresjö, strax utanför Vetlanda i Småland, där vi också har Europas modernaste produktionsanläggning. Vi har även produktionsanläggningar för volymhus i Vrigstad och Sundsvall.