Myresjöhus köper mark i Taberg

Myresjöhus köper mark i Taberg

Ingår avtal med markägare för byggnation av ett 60-tal hus nära Jönköping.

Hustillverkaren Myresjöhus har tecknat avtal med markägare Sven Olof Hagelin för byggnation av ett 60-tal nya villor och radhus i anslutning till Taberg inom de närmaste åren.
- Det har funnits en stor efterfrågan bland våra kunder på ledig tomtmark, så det känns riktigt bra att kunna dra igång det här projektet nu, säger Roger Hjertonsson, affärsutvecklingschef för BWG Homes, där varumärkena Myresjöhus och SmålandsVillan ingår.
De tio hektaren mark har köpts gemensamt tillsammans med en annan småhusaktör och totalt rör det sig om fyra olika varumärken som har tillstånd att bygga i området. Byggnationen kommer att ske i två etapper, där tomterna i första hand kommer att fördelas bland de som finns med i den kommunala tomtkön.
- Jag har goda förhoppningar om att det här kommer att bemötas positivt bland våra kunder, säger Roger. Dels på grund av efterfrågan, men även för att markläget är mycket bra, med närhet både till Jönköping och Torsvik.

Kontakta affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson, tel 070-643 40 53

Myresjöhus ingår i BWG Homes AB, Sveriges ledande huskoncern, som ägs av BWG Homes ASA. I koncernen ingår dotterbolagen Myresjöhus AB, SmålandsVillan AB och Myresjö Mark AB. Årsomsättningen är cirka 2 miljarder kronor och antalet anställda cirka 600. Exportverksamheten omfattar huvudsakligen de nordiska länderna. Sedan starten 1927 har vi levererat ca 90 000 hus. Huvudkontoret är beläget i Myresjö, strax utanför Vetlanda i Småland, där vi också har Europas modernaste produktionsanläggning. Vi har även produktionsanläggningar för volymhus i Vrigstad och Sundsvall.