Myresjöhus fortsätter samarbetet med HSB

Myresjöhus AB har i dagarna ingått ett avtal med HSB om leverans av 35 radhus till bostadsprojektet Solgläntan i Sundsvall. Avtalet omfattar hela processen ifrån exploatering till inflyttningsklara bostäder. Kontraktssumman är på ca 57 MSEK. Projektet beräknas påbörja tämligen omgående och inflyttning beräknas ske under vintern 2011-2012.

- Vi har funnit en partner som kan tillgodose våra önskemål. Det finns en trygghet i att samarbeta med en aktör som ser till helheten och samtidigt har rätt produkter, vilket vi anser att Myresjöhus har. Det skall bli spännande att se hur familjerna i Sundsvall tar emot detta projekt som ligger i ett bra område fyra minuter från centrum, säger Christer Berglund.

- Vi är mycket glada för att vi fått detta avtal. Myresjöhus och HSB har under många år haft ett gott samarbete i olika delar av landet. Detta av avtal är en konsekvens av ett fruktsamt samarbete, där båda parter ser till varandras kompetenser. Vi har under dessa år lärt oss att förstå varandras önskemål och att ständigt arbeta med förbättringar, som är till gagn för konsumenterna, säger Mikael Olsson.

För mer information om projekt Solgläntan i Sundsvall, se www.hsbsolglantan.se eller kontakta Petter Stenberg tel. +46 70 509 12 64.

Kontaktinformation:

VD Christer Berglund, HSB Mitt AB, tel: +46 70 647 14 78

VD Mikael Olsson Myresjöhus AB, tel: +46 70 602 15 77

Om HSB

HSB Mitt erbjuder ett heltäckande utbud inom fastighetsförvaltning och boendeservice. Vi förvaltar över 200 bostadsrättsföreningar och ett stort antal offentliga och privata fastigheter. Dessutom säljer vi nyproducerade bostäder. HSB Mitt är en del i en rikstäckande kooperation med som omfattar över en halv miljon medlemmar och nästan 4000 bostadsrättsföreningar.

Om Myresjöhus

Myresjöhus AB ingår i BWG Homes AB och är en av Sveriges ledande småhusproducenter. Vi levererar årligen ca 1000 småhus, genom egenutvecklade projekt, samarbeten med professionella aktörer och till kunder med egen tomt. Vi har ca 45 säljkanaler i hela Sverige och tillsammans med vårt systerföretag SmålandsVillan AB har vi ca 11 % marknadsandel och en omsättning på ca 1,6 miljarder. BWG Homes AB är en del av BWG Homes ASA som är noterade på Oslobörsen

Myresjöhus ingår i BWG Homes AB, Sveriges ledande huskoncern, som ägs av BWG Homes ASA, noterad på Oslo Börsen. I koncernen ingår dotterbolagen Myresjöhus AB, Smålandsvillan AB och Myresjö Mark AB. Årsomsättningen är cirka 1,6 miljarder kronor och antalet anställda cirka 400. Exportverksamheten omfattar huvudsakligen de nordiska länderna. Sedan starten 1927 har vi levererat ca 90 000 hus. Huvudkontoret är beläget i Myresjö, strax utanför Vetlanda i Småland, där vi också har Europas modernaste produktionsanläggning. Vi har även produktionsanläggningar för volymhus i Vrigstad och Sundsvall.