94% nöjda Myresjöhuskunder

94% nöjda Myresjöhuskunder

Myresjöhus har sedan början av 1990-talet genomfört kundundersökningar, där alla som byggt ett Myresjöhus har fått möjlighet att besvara ett antal frågor om vad man tycker om sitt köp. Totalt finns nu över 4 000 svar i en databas vilket tillsammans med den långa tiden, gör undersökningsserien till en av de mest heltäckande inom branschen.

- Vi anser att det är mycket viktigt att följa upp åsikterna bland kunderna för att kolla att vi gör att bra jobb och vår långa undersökningsperiod har lärt oss att anpassa oss till kundernas krav, säger Mikael Olsson VD på Myresjöhus.

Sedan mätningarna startade har Myresjöhus ett medelbetyg på de färdigställda husen på 4,45 på en femgradig skala. Andelen kunder som satt en fyra eller en femma bland de senast svarande 505 kunderna ligger på mycket höga 93,9%.

- Vi bygger helt enkelt bra hus. Som i sin tur troligen beror mycket på vår ”noll-fels-vision” som vi arbetat efter sedan 2002, fortsätter Mikael Olsson. Vi arbetar också oftast med en totalentreprenad, där kunden enbart behöver ha kontakt med Myresjöhus som tar ansvar för hela leveransen. Att vi har total kontroll över produktionen i vår egen produktionsanläggning, som är Europas modernaste för småhus gör ju inte saken sämre.

Om undersökningsresultatet

Undersökningarna utförs av det oberoende undersökningsinstitutet IMA AB. Samtliga kunder som byggt med Myresjöhus ombeds svara på en enkät om sitt husköp. Siffrorna ovan kommer från frågan ”Hur nöjd är ni totalt med ert nya hus, om man ser på huset som produkt? (Dvs. hur nöjd är ni med byggkvalité, materialkvalité, utseende, planlösning, tillvalens design och kvalité etc?)” De svarande anger här ett svar på skalan: Mycket nöjd ”5”, Ganska nöjd ”4”, Varken nöjd eller missnöjd ”3”, Ganska missnöjd ”2”, Mycket missnöjd ”1”. Totalt har 4072 kunder besvarat enkäten mellan 1992 och 2009. Bortfallet bland de tillfrågade är lågt.

För ytterligare information om undersökningen kontakta Fredrik Nilsson BWG Homes AB tel 0383 961 94, eller Carl-Axel Ambring IMA AB 0302 16560.

Myresjöhus ingår i BWG Homes AB som är Sveriges ledande huskoncern. Mikael Olsson är VD för koncernen där dotterbolagen Myresjöhus AB, Smålandsvillan AB och Myresjö Mark AB ingår. Årsomsättningen är cirka 2,0 miljarder kronor och antalet anställda cirka 350. Exportverksamheten omfattar huvudsakligen de nordiska länderna. Sedan starten 1927 har vi levererat över 90 000 hus. Huvudkontoret är beläget i Myresjö, strax utanför Vetlanda i Småland, där vi också har Europas modernaste produktionsanläggning. Vi har även produktionsanläggningar för volymhus i Vrigstad och Sundsvall. Koncernen ägs av BWG Homes ASA som är noterad på Oslo Börsen