Här syns några av de takstolarna som ingick i leveransen från NP Nilsson.

NP Nilssons Trävaru AB levererar Takstolar till Falsterbo Golfklubb

NP Nilssons Trävaru AB, en ledande leverantör av byggmaterial, har nyligen avslutat en leverans av takstolar till Falsterbo Golfklubb, ett av de mest prestigefyllda byggprojekten i denna region.

Falsterbo Golfklubb, som genomgår en omfattande om- och tillbyggnad, kommer att dra nytta av NP Teknikcenters högkvalitativa takstolar, kända för deras hållbarhet och prestanda. Företagets engagemang för hållbara byggmetoder och innovativa lösningar stärker dess position som en pålitlig partner i byggindustrin. ”Genom detta projekt, bekräftar vi vårt åtagande att leverera endast de bästa och mest hållbara byggmaterialen”, säger Henrik Olandersson, Hållbarhetschef på NP Nilssons Trävaru AB. Våra takstolar är utformade för att möta standarderna av kvalitet och miljöansvar, vilket garanterar en långsiktig hållbarhet för golfklubbens nya faciliteter.

Om projektet:

Falsterbos klubbhus är ett av Sveriges mer anrika. Det har funnits sedan 1914 och dess utseende är välbekant för de flesta golfare. Nu har golfklubben fått fler medlemmar och dessutom besöks det vackert belägna klubbhuset av allt fler fågelskådare, vandrare, bad-, lunch- och middagsgäster. Därför har det uppstått ett behov av utökade omklädningsrum, sällskapsytor och administrativa utrymmen, samtidigt som flödena i byggnaden kan förbättras.

Nu genomförs en omfattande renovering, om- och tillbyggnad för att klara dagens myndighetskrav och för att förlänga byggnadens livslängd.

På plan 1 uppförs ny konstruktion norr och söder om befintlig tvåplansdel med nya planlösningar på ny bottenplatta.

På plan 2 utökas bruttoarean norr och söder om befintlig tvåplansdel med en indragen ovanvåning. Tvåplansdelen ”mittskeppet” från 1914 står kvar på en ny grundläggning.

Mittskeppets arkitektur, från 1914, är utgångspunkten för tillbyggnadens karaktär. Det utökade plan 2 tar upp denna arkitektur, som ”kusiner” vilket ger en samlad helhet.

Takform, material och kulörer blir lika dagens arkitektur.

Detta projekt är inte bara en demonstration av NP Nilssons förmåga att hantera stora, komplexa beställningar, men också ett bevis på företagets dedikation till att främja hållbara byggpraktiker i alla led av produktionsprocessen. Leveranser har skett till We Construction som har varit totalentreprenör för hela projektet. ”Samarbetet med NP Nilsson har genomsyrats av en transparent dialog och ett gemensamt intresse för projektets bästa. Vi är nöjda med levererade produkter som genomgående har varit av hög kvalitet”, säger Oscar Magnusson, platschef på We Construction.

NP Nilssons Teknikcenter fortsätter att sätta standarden för innovation och kvalitet inom byggmaterialindustrin, och ser fram emot att fortsätta stödja byggprojekt som inte bara möter, utan överträffar kundens förväntningar.