NORDIER HJÄLPER ERICSSON FYLLA UPP I SUNDBY PARK!

NORDIER HJÄLPER ERICSSON FYLLA UPP I SUNDBY PARK!

Vid årsskiftet 2010-11 kommer Ericsson att flytta all sin personal från Sundby Park vid E 18 i Sundbyberg till nybyggda lokaler i Kista. Fastigheten på Gesällvägen 23, som består av två sammanbundna byggnader, har varit fullt uthyrd sedan den byggdes, men nu blir det möjligt för andra företag att flytta dit. Ericsson som hyr bägge husen, om totalt ca 14 000 kvm kontorsyta, har valt att avveckla i förtid för att koncentrera ytterligare verksamheter till Kista.

Under de ca 2 år som återstår av kontraktstiden skall Nordier fylla upp husen med hyresgäster. Läget intill E 18 är mycket strategiskt mittemellan Stockholm City, Bromma och Arlanda. Det är även mycket nära till trivsamma Sturegatan i Sundbybergs Centrum och naturreservatet med motionscentral vid Ursvik. Dessutom endast 4 minuters promenad från T-banan i Hallonbergen. Närmaste granne idag är ITT Flygt, medan Migrationsverket flyttar under hösten 2010 in i Freden Större där Sodexo, Pris Extra och Mio Möbler finns idag.

-          Sundby Park tar nu nästa steg i utvecklingen och inom några år öppnar både COOP och Hornbach stora anläggningar i Gesällvägens förlängning. Ny infart från E 18 vid Järvastaden kommer också att byggas inom kort. Sundbybergs stad ser fram emot en stark utveckling kring Sundby Park och Hallonbergens centrum, säger Jonas Nygren, kommunstyrelsens ordförande i Sundbyberg.

De två husen ligger intill en park med en vacker damm på ena sidan och har alla tänkbara faciliteter såsom gym, hörsal och takterrasser. Det mindre huset är ca 6 000 kvm och det större ca 8 000 kvm.

+46 -76 175 00 44, mattias.backman@nordier.se

Andreas Öberg Eneskjöld, CEO, Nordier Property Group