NORDIER FÅR NYTT UTHYRNINGSUPPDRAG AV PEAB I SOLNA!

NORDIER FÅR NYTT UTHYRNINGSUPPDRAG AV PEAB I SOLNA!

Under vintern 2012-2013 kommer PEAB tillsammans med Nordier Property Advisors påbörja projektet i Frösunda, som kommer att göra Frösunda komplett.

Fastigheten som skall bebyggas ligger strax norr om bron över till Hagaparken, med ett alldeles unikt bra skyltläge, där mer än 150.000 bilar om dygnet passerar. Adressen är Gustaf IIIs Boulevard 48 och nära grannar är bla HP, Eniro, JM, Bayer och många andra välkända varumärken.

Frösundas front mot E 4 började byggas i början på 2000-talet som ett kombinerat kontors- och bostadsområde, och den nu aktuella fastigheten blir ett av de sista projekten som kompletterar fronten mot Hagaparken och Frösundavik. Kontorsfastigheterna fungerar som en bullervall mot de nya bostadsområdena som ligger väster om. Ett koncept som har visat sig oerhört väl fungerande i de tidigare färdigställda delarna.

- Uppdraget att fylla ut sista luckan i raden känns mycket stimulerande, säger Mattias Bäckman, partner på Nordier. De företag som vill hitta moderna, miljövänliga och yteffektiva lokaler, dessutom med Sveriges bästa skyltläge, bör verkligen ta en närmare titt på det nya huset som skall byggas under 2013.

PEAB ämnar göra ett speciellt avtryck genom det nya huset i Frösunda. Inte bara genom att bygga ett mycket energieffektivt hus utan även genom att bygga huset av trä i största möjliga utsträckning.

- Vi vill skapa en produkt som motsvarar framtidens högt ställda förväntningar på energieffektivitet, design och material, säger Stefan Liljebris på Peab Fastighetsutveckling.

För övrigt kommer huset att ha all önskvärd service för både hyresgäster och boende i området, en härlig soldränkt uteservering och givetvis det unikt bästa skyltläget i hela Frösunda.

+46 -76 175 00 44,  mattias.backman@nordier.se

Regioner