BANK OF CHINA ÖPPNAR KONTOR I STOCKHOLM!

BANK OF CHINA ÖPPNAR KONTOR I STOCKHOLM!

Nordier har på uppdrag av Midroc hyrt ut lokaler för den första kinesiska banketableringen i Sverige. Det är Bank of China, grundad 1912, som öppnar kontor i Midrocs fastighet på Birger Jarlsgatan.

Bank of China kommer att öppna sin första bankfilial i Sverige på Birger Jarlsgatan 28, i Hugo Boss fd butikslokal. Lokalen som är ca 600 kvm kommer att anpassas för det nya ändamålet och Bank of China öppnar kontoret till sommaren.

-          Vi har verkligen jobbat fram en produkt som passar Bank of Chinas profil perfekt, säger  Joakim Wallsten, partner och projektledare på Nordier. Läget är också noga valt för att visa på tillgänglighet, men inte ligga vägg i vägg med konkurrenterna.

Efter att Hugo Boss flyttade i oktober 2011, har flera olika koncept varit aktuella, men Bank of China kom tidigt in och visade intresse för lokalen.

-          Bank of Chinas etablering i Stockholm är betydelsefull av flera skäl och kontoret får en utmärkt placering på Birger Jarlsgatan, menar Jesper Annerstedt, förvaltningschef på Midroc Real Estate.

I och med uthyrningen är Midrocs fastigheter vid Birger Jarlsgatan/Biblioteksgatan  i stort sett fullt uthyrda. Sedan tidigare finns bla Mengus, Bactiguard och Globetrotter  bland hyresgästerna.

Foto:

Exteriörfoto av fotograf Åke E-son Lindman