100 000 fler LED-lampor och över 2,5 kilometer ljusslingor skapar mer julstämning på Nova i år.

Stilfull jul på Nova med utökad belysning och fler dekorationer

Årets julfirande närmar sig och för många är denna högtid en viktig ljuspunkt under den mörkaste delen av året. I år kommer Nova att bidra lite extra till att skapa både ljus- och julstämning, med en utökad satsning på både belysning och inbjudande juldekorationer. Totalt sett tillförs närmare 100 000 LED-lampor och över 2,5 kilometer ljusslingor.

- Vi gör ett rejält omtag och pyntar handelsplatsen på ett mer omfattande sätt det här året, och det är en stor uppgradering jämfört med tidigare. Det blir fler stilfulla dekorationer och snygga ljusinstallationer, som bidrar till att skapa en inspirerande stämning för både hyresgäster och besökare, säger Anna Rosenberg, marknadsansvarig för Nova.

Hon berättar att Nova i år samarbetat med ljusföretaget MK-Illumination för att maximera årets jul- och ljusstämning för besökare och hyresgäster. Bland annat dekoreras alla entréer och exteriöra detaljer på byggnaden med ljusslingor av olika slag, och totalt sett handlar det om över 2,5 kilometer slinga och över 100 000 LED-lampor. Dessutom kommer en av gräsytorna vid Novas parkering att prydas av en ståtlig, handgjord hjortfamilj som skapats av LED-lampor.

- Resultatet blir väldigt effektfullt och stämningshöjande. Vi vill bjuda våra besökare på lite extra den här viktiga tiden på året och bidra till att skapa både ljus och värme. Förutom att vara stämningshöjande bidrar julbelysningen även till att signalera och skapa trygghet, vilket också är en viktig drivkraft för oss på Nova, säger Anna.

Nova, som ägs och utvecklas av Skandia Fastigheter, är mötesplatsen för alla som uppskattar bra och stadsnära shopping. Här finns 75 butiker samt ett attraktivt utbud av olika restauranger och caféer. På Nova kan du shoppa kläder, skor, TV- och datorspel, litteratur, lyxig choklad och diverse accessoarer, ta en fika eller äta en god lunch. På handelsplatsens generösa parkeringsytor parkerar besökarna enkelt, bekvämt och självklart gratis. Läs mer om oss på www.novalund.se.