Nova firar allas lika värde med egen Rocktober-kampanj

Nova firar allas lika värde med egen Rocktober-kampanj

I oktober firas Rocktober över hela världen, en kampanj för att öka medvetenheten om Downs syndrom och synliggöra de människor som lever med dessa unika kvaliteter. Skandia Fastigheter genomför parallellt sin kampanj Vi <3 Rocktober på sina köpcentrum i Sverige, och på Nova hålls en utställning i samarbete med Svenska Downföreningen, lokala eldsjälar och familjer som har barn med Downs syndrom.

- Det känns härligt att vi på Nova får en möjlighet att visa upp att dessa barn först och främst är individer, med unika kvaliteter och med samma grundläggande behov som alla andra människor. Genom att göra det bidrar vi förhoppningsvis till att få bort fördomarna som de här personerna så ofta möts av – att de skulle vara på ett visst sätt eftersom de har den här diagnosen, säger Anna Rosenberg, marknadsansvarig på Nova.

Kampanjen Vi <3 Rocktober genomfördes för första gången på köpcentret Commerce i Skövde under förra året. Den lokala kampanjen blev en succé och belönades så småningom med priset Marketing Campaign of the Year 2022. Med den framgången i ryggen beslutade Skandia Fastigheter att i år genomföra kampanjen på sina köpcentrum i Sverige.

- Modellerna som medverkar i Novas Vi <3 Rocktober-kampanj kommer från lokala familjer i Lund. Det har varit så kul att se deras glädje och passion under tiden som vi har arbetat med att ta fram materialet till utställningen, säger Anna.

- Förhoppningsvis leder den till att både kunskapen om och förståelsen för Downs syndrom ökar i samhället, fortsätter Anna.

Kampanjutställningen Vi <3 Rocktober kommer att finnas på Nova under hela oktober, i en butikslokal mellan entré 2 och 3. Du kommer även att möta kampanjen på Novas hemsida samt i Novas sociala medier.