I den nya, större butiken på Nova i Lund kan Hemtex erbjuda sina kunder ett större utbud av sitt heminredningssortiment.

Hemtex satsar på ny och större butik på Nova

Heminredningskedjan Hemtex väljer att flytta till en ny och större butik på Nova i Lund. Med flytten ökar man sin yta från cirka 300 till närmare 400 kvadratmeter, och den 24 augusti öppnas dörrarna till den nya butiken för första gången. Hemtex VD Anders Lorentzson är förväntansfull inför premiären och mycket positiv till det nya läget.

- Vi har länge sökt efter en större lokal på Nova för att kunna erbjuda en större del av vårt starka heminredningssortiment, och nu är vi äntligen i hamn med den ambitionen. Till Novas besökare kan jag lova att den nya butiken kommer att vara ett absolut måste för alla som är intresserade av heminredning, säger Anders.

Anna Rosenberg, marknadsansvarig för Nova, är mycket glad för Hemtex satsning på en ny butik och menar att det bidrar till att stärka handelsplatsen totalt sett.

- Butiksatsningar av det här slaget bidrar till att öka vårt attraktionsvärde och det är fantastiskt roligt att Hemtex tror på kundmötet och kraften i den fysiska handeln.

- Butiken har verkligen blivit jättefin och det ska bli spännande att följa hur den tas emot av våra besökare, säger Anna.

Från Hemtex sida tror man på Nova som handelsplats och att utvecklingen framåt ser ljus ut.

- Vi ser att det är skillnad i attityd sedan Skandia Fastigheter tog över som ägare av Nova. Det gör att vi vill satsa här och bidra till en fortsatt positiv utveckling, säger Anders Lorentzson.

För mer information, kontakta:
Anna Rosenberg, marknadsansvarig Nova
anna.rosenberg@skandiafastigheter.se