Nova samarbetar med Mustaschkampen

Nova samarbetar med Mustaschkampen

Den 25 mars kommer människorna bakom Mårtenstorp mot Prostatacancer till Nova för att uppmärksamma Mustaschkampens arbete att samla in bidrag till forskningen mot prostatacancer.

Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets kampanj som blandar humor med allvar för att bidra till forskning, utveckling och bättre vård, och samtidigt sprida kunskap om Sveriges vanligaste cancersjukdom: prostatacancer. Fler än 120 000 svenska män lever med diagnosen idag. Sannolikt känner du minst en av dem. Att synliggöra sjukdomen är en del av Mustaschkampens målsättningar.

Den 25 mars finns möjligheten att köpa kepsar, ljus, armband med mera där alla pengar oavkortat går till Mustaschkampen. Du hittar försäljningen i anslutning till entré 4.