Fastighetsbyrån växer och flyttar in på Storgatan 2 i Sundsvall

Fastighetsbyrån i Sundsvall flyttar in på Storgatan 2 där Village tidigare hade sin butik. Mäklarkedjan, som sålde flest bostäder i Sverige under 2010, får nu ett av de bästa exponeringslägena i Stenstan och rustar för att ta fler marknadsandelar.

- Den 14 mars slår vi upp portarna till vårt nya kontor, informerar Johan Blomqvist kontorschef på Fastighetsbyrån i Sundsvall. Vi har tidigare haft kontor tre våningar upp på Storgatan 20 och därmed inte varit lika publika som många andra mäklarfirmor i Sundsvall. Vår nya lokal hos Norrvidden Fastigheter ger oss fantastiska möjligheter att marknadsföra våra objekt i stora skyltfönster mot Storgatan och Strandgatan, menar Johan.

- Vi tycker det är roligt att kunna erbjuda ett så bra läge för Fastighetsbyrån, anser Bo Tjälldén marknadsområdeschef  Norrvidden Fastigheter i Sundsvall. Fastighetsbyrå blir nu mer synliga och lokalen har utrymme för att möta Fastighetsbyråns ambition på att utöka och bli fler, avslutar Bo.

Sundsvalls fastighetsmarknad har varit förskonad från höga priser, trots att prisnivåerna gått upp kraftigt de senaste 10 åren. Både Umeå och Östersund ligger på en betydligt högre prisnivå än Sundsvall. Bedömningar i branschen pekar mot att bostadsmarknaden 2011 kommer att ha mindre svängningar än 2010 (enligt Mäklarstatistik).

För mer information, kontakta:

Bo Tjälldén, marknadsområdeschef, Norrvidden Fastigheter tel: 060-13 76 41
Johan Blomqvist, kontorschef Fastighetsbyrån tel: 076 - 108 12 29

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• norrvidden
  • norrvidden fastigheter
  • stenstaden
  • sundsvall
  • mäklare
  • fastighetsbyrån

• Sundsvall

Norrvidden Fastigheter är ett norrländska fastighetsbolag med huvudkontor i Sundsvall. För att ha en stark lokal närvaro har vi lokalkontor på våra huvudorter Sundsvall, Gävle, Östersund, Umeå och Luleå. Bolaget bildades 2002 och  äger fastigheter om totalt ca 850 000 m2.

Margaretha Bygdeståhl

Presskontakt Marknads- och informationschef Diös Fastigheter AB Marknads- och informationschef Diös Fastigheter AB 063 - 663 04 02