Norrmejeriers nya julfil - en smaksuccé

Norrmejeriers nya julfil - en smaksuccé

Julfil med pepparkakssmak har alltid haft en speciell plats hos norrlänningarna till jul. Men i år fick den hård konkurrens av den nya smaken Juläpple & Kanel som sålde slut redan efter 4 veckor. En riktig smaksuccé med andra ord.

Julen är full av traditioner och en tradition som vuxit sig allt starkare är Norrmejeriers Julfiler som kommer på tillfälligt besök på de norrländska frukostborden. I år återvände Pepparkakan för andra året i rad och i sällskap fick den en ny smakkompis, Juläpple & Kanel. Julfilerna började säljas i butik v.45 i begränsade volymer. Redan efter fyra veckor hade nya smaken Juläpple & Kanel sålt slut.

-    Det känns extra roligt att det var den nya smaken som sålde slut så pass snabbt, säger produktchefen Johannes Eriksson. Med facit i hand så har vi hittat en ny favoritsmak som med stor sannolikhet får göra comeback på frukostborden till jul även nästa år.

För mer information, kontakta:
    Johannes Eriksson, Product Manager Norrmejerier
    johannes.eriksson@norrmejerier.se