Sandstrand i Alanya

Rejäl ökning av reseutbudet från Norrköping Airport med Detur 2022.

Redan i början av april 2022 kommer charterarrangören Detur att starta upp sommarsäsongens resor till Medelhavet från Norrköping Airport och säsongen kommer att vara lång.

Resorna kommer att gå till den grekiska ön Kreta och till Alanya i Turkiet och från och med juni kommer Detur även att erbjuda resor till Rhodos från Norrköping. Destinationerna kommer att ha en avresa per vecka.

- Vi ser en stor potential i resandet från Norrköping. Kreta är en fantastisk ö, härlig att resa till även under den lugnare försäsongen för den som tycker att temperaturer runt 20 grader är perfekt, säger Yigit Tezel direktör på Detur.

-Självklart är vi jättenöjda med att Detur gör en så stor satsning på flyg från Norrköping, säger marknadschefen på flygplatsen, Bertil Skärblom. Vi vet också att det länge har funnits ett mycket starkt intresse från vår region för flyg till Turkiet och Grekland.

Vi kommer att starta säsongen i april till både Turkiet och Kreta, en härlig tid att möta upp sommaren tidigt. Vi vill också att så många som möjligt ska få sin avresa nära där man bor, så året 2022 blir det mycket flyg från Norrköping.

Nu hoppas vi förstås också på att allt fler väljer sin regionala flygplats att resa från, så får vi ännu mer att välja på till nästa säsong.

Turkiets valuta har sedan en tid försvagats kraftigt mot kronan, något som har stärkt intresset för många svenskar att resa till landet. Det har ju nu blivit riktigt billigt.

För mer information från Detur kontakta Yigit Tezel, Director & MEC, Mobil: +46766318509

Norrköping Airport ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Det är Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Norrköping Airport är också Sveriges fjärde största charterflygplats med aktörer som TUI, Ving och Detur. Under sommarsäsongen finns det chartertrafik till Antalya, Cypern, Rhodos, Kreta, Mallorca. Vintertid är det charterflyg till Kanarieöarna 2 gånger/vecka, Norrköping flygplats erbjuder även fraktflyg. Inrikesflyg finns till Visby som sommarflyg. Norrköping Airport trafikeras även av Brandflyget, Ambulansflyg, Polisflyg, militärt flyg, flygtaxi och privatflyg.