Nyhet: Ving satsar på Kroatien från Norrköping nästa sommar

Sveriges största researrangör, Ving, fortsätter med de populära charterresorna från landets regionalflygplatser. Nästa sommars nyhet från Norrköpings flygplats blir Kroatien. Ving fortsätter även att flyga till Turkiet, Mallorca och Rhodos.

Efterfrågan på charterresor från Norrköpings flygplats är fortsatt hög. Ving lanserar därför Kroatien som en nyhet till nästa sommar. Varje lördag under perioden 8 juni - 10 augusti 2013 kommer resesugna östgötar att ha möjlighet att resa till vackra Kroatien. Totalt kommer drygt 1000 platser att finnas tillgängliga, fördelade på tio avgångar.

Med så charmiga resmål och Vings hotellprodukt är vi övertygade om att Kroatien kommer att bli nästa sommars utropstecken som charterdestination från Norrköping. Dessutom är flygtiden kort, säger Mari Torstensson, VD/Flygplatschef, Norrköping flygplats.

Kroatien har något för alla. Den vackra kroatiska kustremsan lockar med ett klarblått hav, fina stenstränder, vacker natur, bra hotell, god mat, små byar och trevliga restauranger, säger Magdalena Öhrn, Informationschef Ving.

Kroatiensatsningen innebär att Ving för första gången samarbetar med Malmö Aviation från Norrköping.

- Det känns mycket spännande för oss på Malmö Aviation att ihop med Ving få göra denna satsning och på så sätt möjliggöra för fler resenärer att resa på semester från sin hemort, säger Kevin Brandt, Charterchef Malmö Aviation.

Förutom Kroatien fortsätter Ving att flyga till Turkiet, Mallorca och Rhodos från Norrköping. Till Turkiet kan östgötarna åka varje lördag under perioden 29 juni - 28 september 2013. Totalt finns knappt 2500 platser tillgängliga. Mallorcaflygningarna sker varje tisdag under perioden 30 april - 18 juni samt 13 augusti - 17 september 2013 med knappt 2700 platser. Om man hellre föredrar att resa till Rhodos på semester kommer de avgångarna att gå varje söndag under perioden 18 augusti - 29 september 2013. Sammanlagt finns drygt 800 platser bokningsbara.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet hos Ving för nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

Rökfritt på Sunwing Resort

Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving nu presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria till nästa sommar.

Magdalena Öhrn, Informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075

Mari Torstensson, VD/Flygplatschef. Norrköpings flygplats, mari.torstensson@norrkopingsflygplats.se, tel 011-153711

Kevin Brandt, Charterchef Malmö Aviation, kevin.brandt@malmoaviation.se, tel 0706-062872